- Aküden Aküye bağlantı (Jump –Start) için kullanacağınız akünün aynı amper olmasına dikkat edin.
- Motoru ve de elektrik harcaması muhtemel her şeyi kapatın.
- Öncelikle kablonun kırmızı ucunu boşalmış olan akünün (+) terminaline; daha sonra diğer ucunu dolu olan akünün terminaline bağlayın.
- Daha sonra kablonun siyah ucunu dolu olan akünün (-) terminaline ve kablonun diğer ucunu boşalmış akülü aracın kaportasında herhangi bir metal bölüme bağlayın.
- Kabloların egzoz, pervane gibi hareketli veya sıcak noktalara temas etmemesine dikkat edin.
- Dolu akülü aracı çalıştırıp, daha sonra boş akülü aracı çalıştırın.
- Araçlar çalıştıktan sonra boş akülü araçtan başlayarak; kabloları sökebilirsiniz.
Aküler, kurşun-asit, nikel-kadmiyum, nikel-demir gibi kullanılan metal cinslerine göre çeşitlere ayrılır. Günümüzde en yaygın kullanılan akü tipi kurşun-asit akümülatörleridir. Bu aküler de temel olarak kuru ve sulu diye ikiye ayrılır.
Evet, aküler donabilir.
Tam şarjlı akünün donma ısısı – 50°C ile -70 °C'ler arasındadır, dolayısıyla normal şartlarda şarjlı bir akümülatör donmaz.
Ancak deşarj olan aküler deşarj seviyesine göre 0 °C ile –10 °C civarında dahi donabilirler.
Özellikle soğuk mevsimlerde akülerin şarjlı durumda olmalarına dikkat edilmelidir.